Amatőr Novellák Tőlünk Neked

2011. április 12., kedd

Nana: Ngoima fenyegetésében

A nap csak résekben világított át a fákon, de a hőséget így is szinte késsel lehetett volna vágni. Mint minden nap. Én és Hiram már hozzászoktunk ehhez. Itt Kongóban minden nap ilyen. Most itt az őserdőben sűrűn nő minden. Hirammal kijöttünk játszani, mint általában mindennap. A szülői tiltás ellenére mindig az erdőbe jövünk. Elkezdtem futni, Hiram már így is jóval előttem járt.
- Lassú vagy, Delia! - kiált hátra nekem. Láttam hátulról ahogy néha-néha a napfény megcsillan a csikbarna bőrén, akárcsak az enyémen. A hajunk is ugyanolyan gyapjas, fekete, göndör. Azzal a különbséggel, hogy az enyém egy kicsit hosszabb, mint az övé. Egyre beljebb szaladtunk, élveztük ahogy az arcunkba csap a szél. Hiram lelassított és megállt. Én is megáltam mellette. Lassan sétáltunk tovább közben kifújtuk magunkat. Arra a helyre igyekeztünk ahová már egészen kicsi gyerekkorunk óta járunk. Nem mondhatnánk tisztásnak, mert nem az. Tovább haladtunk. Akkor megláttam a lábam előtt egy egész érdekes rovart. Lehajoltam, hogy jobban megnézhessem. Amint lehajolta már nem tűnt annyira érdekes. A hely ahová tartunk úgyis már csak pár lépés. Hiram ott állt 2 fa között ami a helyet körbe vette.
- Na! Miért nem mész beljebb? - kérdeztem egy kicsit emeltebb hangon. De rájöttem hiba volt. Amikor odaértem láttam, hogy miért bámult Hirem ijedten a fák közé. De már késő volt. A nagy madár felénk fordította óriási fejét. A ngoima. Az alatt a pár másodperc alatt láttam, hogy úgy néz ki, mint ahogy a pletykák állítják. A szárnyai között a távolság 4 méter volt, lábai ember kar vastagságúak, színe barnás. Éppen egy kecske fölött tornyosult, de a szemei már minket vizslattak, 2 másodpercig. Akkor Hiram elordította magát:
- Futás!! - Ekkor csináltunk egy hátraarcot és lélekszakadva rohanni kezdtünk, át mindenen. Ekkor a hatalmas madár beugrott elénk. Megragadtam Hiram kezét és elrántottam a másik irányba. A félelem hideg vízként söpört végig rajtam. Csak az járt a fejemben, hogy úgysem élem túl, a ngoima elkap minket. Tényleg kis híján múlott, hogy Hiramot nem érte el. Most Hiram vette át a vezetést és rángatott maga után. Lélekszakadva futottunk az életünkért. Beugrottunk egy bokor mögé. Mintha érne bármit is. Az a madár olyan nay, hogy simán átlát minden felett. Ott guggoltunk ketten egy óriási madár elől elbújva. Akkor vettem észre, hogy a félelemtől elkezdtem sírni.
- Hiram, nem akarok meghalni. - mondtam a mellettem gubbasztó fiúnak - Hiram! Félek. - Ő meg se tudott szólalni. Meredten bámult ki egy kis résen, hátha meglátja a ngoimát. Egy puffanás hallatszott. Hiram megszorította a kezem és megpróbált odébbhúzni, hogy törpejárásban menjünk odébb. Nem tudtunk elég észrevétlenek maradni. A madár felén fordította nagy fekete szemeit. Én belenéztem. Mintha értelem csillant volna benne, de ez persze teljesen butaság.
- Delia! Fuss! Fuss már! - üvöltött rám Hiram és rángatott, tolt, hogy menjek. Patakzottak a könnyeim. Hiram fogta a karom és futott mellettem árkon, bokron át. Hátra se néztünk. Kezdtem elfáradni.
- Hiram, nem bírom. - fuldoklottam a saját nyálamtól, nem kaptam levegőt, fájt az oldalam és még sírtam is. Lassítani kezdtem, hiszen már nem tudtam tovább futni.
- Gyere már, nincs sok! - mondta Hiram. Úgy nézett ki, hogy ő is mindjárt elsírja magát. Már nem is igzaán tudtuk, hogy hol vagyunk csak, hogy meneküljünk. És akkor megláttuk, hogy végre ott van az erdő vége. Végre. Az utolsó pár métert még sikerült sprintben megtennem. Amint kiértünk eszembe ötlött valami. Mi lesz ha rászabadítjuk a ngoimát a Kisangani-ra, a falunkra? Mi
lesz ha nem fog elmenni onnan egyhamar? Tovább futottunk, be az emberek közé. Félve néztem hátra könnyes szemekkel. De az
erdő csöndes volt. Néma csen, csak a falubeliek morajlását lehetett hallani. Hiram közelebb akart menni a fákhoz, de elkaptam a kezét.
- Nem menj oda! - kértem rá felduzzadt szemekkel. Hiába kértem közelebb ment. Én meg utána. Pár lépés a fák közé, de semmi.
Az őserdő olya volt, mint mindig. Csendes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése